Wikia

Dit artikel gaat over de wapens de Zero gebruikt tijdens in de games waar hij in voorkomt,en de technieken en EX Skills die hij kan krijgen.

Wapens uit MMXEdit

Z-BusterEdit

120px-Mmxzero

Zero met zijn Z-Buster

De Z-Buster is het ENIGE wapen dat Dr. Wily in hem gebouwt heeft en is. Zero is zo geprogrameerd dat hij met alle soorten wapens om kan gaan. Hij kan zijn arm,net als bij Bass,X en Mega Man,in de Z-Buster veranderen wanneer Zero het wilt. Zero kan zijn Z-Buster opladen om een sterker schot af te vuren die meer verwond dan een normaal schot. Net zoals bij X's Giga Armor,kan de Z-Buster 2 Charged Shots achter elkaar vuren. Wanneer Zero helemaal speelbaar werdt in MegaMan X4,werdt de Z-Buster verwijdert om hem niet te kractig te maken, maar in MegaMan X5 was hij weer anwezig als je met Zero starte. Het kon alleen op de grond gebruikt worden en hij kon er niet mee lopen omdat hij de aanval moest opladen. Wanneer Zero in MegaMan X6 herbouwt werdt,kreeg de Z-Buster weer nieuwe krachten. De vuur-snelheid was opgekrikt (maar nog steeds alleen op de grond bruikbaar) wat het handig maakte in de game. Na X6 werdt de Z-Buster in de X series nooit meer gebruikt. De Z-Buster werdt in de loop van der tijd verandert.

Z-SaberEdit

110px-Zsaber

Zero met zijn Z-Saber

De Z-Saber is het favoriete wapen van Zero,en die hij het meeste ervaring mee heet. De Z-Saber is een laser-zwaard die oorspronkelijk van Sigma was,maar gestolen was door Zero en hem in MegaMan X2 ging gebruiken. De Z-Saber laat hem zijn meest sterkste aanvallen uitvoeren,en net zoals X's Variable Weapon System,gebruikt Zero zijn Learning System om nieuwe aanvals technieken te leren voor zijn Z-Saber. De Z-Saber kan op de gronds en in de lucht gebruikt worden,maar dan moet hij wel stilstaan om aan te kunnen vallen. De technieken die Zero kopieèrt zijn meestal Vuur- Ijs- en Bliksem soorten. Wanneer de Z-Saber niet gebruikt wordt,zit hij in een soort koker op zijn rug,behalve in MegaMan X8,waar het in zijn hand blijft.

D GlaiveEdit

De D Glaive is een lans die kan spinnen om vijandige schoten te deflecteren. Het komt voor in beide MegaMan X7 en MegaMan X8.

V HangerEdit

De V Hanger is wat Zero krijgt nadat wanneer hij Wind Crowrang verslaat. Het zijn 2 dolken die hem Souenbu laten gebruiken,de V Hanger laat Zero oneindig veel slagen van Souenbu gebruiken.

Σ BladeEdit

De Σ Blade is het wapen dat Sigma gebruikt in MegaMan X8 gebruikt,en kan gekregen worden door de game uit te spelen en het te kopen in het R&B Shop of een code in het in te voeren. Het is een gigantisch zwaard met supersterke aanvalskracht en het kan schilden breken. Dit is het tweede wapen dat Zero van Sigma steelt.

B FanEdit

Around Wikia's network

Random Wiki